tisdag, november 26

The Hunger Games Day 10: Your favorite scene in Catching Fire

Jag har bävat lite för denna fråga och det var anledningen till att jag inte skrev den igår (dessutom var jag väldigt trött och somnade jättetidigt)
Anledningen är att det var ett tag sedan jag läste boken och jag kommer ärligt talat inte ihåg jättemycket från den.
Menmen.
I boken är antagligen den bästa scenen, enligt mig, när tjallarskrikorna (jabberjays) ropar som Prim, Gale, Annie och andra. Jag kommer inte riktigt ihåg hur scenen beskrivs i boken men jag kommer ihåg att jag blev ganska missnöjd när jag såg den i filmen. Detta är en av få scener som filmen har gjort mindre bra, och jag tycker att den förtjänar mer uppmärksamhet.
Det är en väldigt känslosam scen och ja, den var hemsk helt enkelt.
I filmen är det nog när Mags dör.
Som ni vet så är Mags min favorit i Catching Fire och jag blev lite besviken när de inte hade utvecklat henne mer i filmen, men det var helt okej ändå.
Jag tyckte att hennes dödsscen var bra, känslosam och hemsk, men de andra i biografen skrattade nästan hela tiden Mags var med, vissa skrattade till och med när hon dog.
Det tyckte jag var ganska respektlöst, även om hon inte är en riktigt människa så borde man visa lite mer respekt…

Förlåt för att det inte finns någon bild, men har letat i en halvtimme typ och hittar ingen bra… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar