söndag, november 24

The Hunger Games Day 9: a question you wish had been answeared in the books

Jag är en ganska stor historienörd, i alla fall när det kommer till böcker, och vill alltid veta bakgrunden till allting. 
Skulle jag skriva en bok så skulle säkert hälften vara från innan själva historien börjar haha. 
Därför är svaret på denna fråga enligt mig självklar, jag vill veta hur Panem bildades. 
Nu menar jag inte kriget mellan distriken, utan kriget innan det. 
Jag vill veta hur det kom sig att detta land bildades och tappade all kontakt med omvärlden (finns det fortfarande en omvärld?). 
I den första boken fick man veta att Panem ligger i det som är kvar av Nord Amerika (det är inte lika stort som Nord Amerika idag) men jag skulle gärna få reda på mer...

Förlåt att detta inte kom upp igår men jag glömde helt av det och sedan var jag jättetrött. 
Sista dagen kommer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar