fredag, oktober 4

Bokrecension: Varelserna. Elias bok

Titel: Varelserna. Elias bok
Författare: Magnus Nordin
Tecknare: Lars Gabel
Förlag: Berghs
Sidor: 62
Åldersgrupp (enligt mig): 11+

Handling & omdöme:
Gotland och kanske hela världen är drabbat av ett virus som gör människor till zombies.
Elias har lovat att skydda sin lillasyster Emma men det blir allt svårare men alla nattliga zombieattacker.
Ingen hjälpbåt kommer det och det finns ingen flyktväg, eftersom att Gotland är en ö.
Det enda de har kvar är hoppet om att vara de som överlever.

Varelserna är en väldigt bra bok. När jag såg den på bokklubben (som denna månad hade tema läskigt) blev jag intresserad, mest eftersom att den var tunn och verkade bra. 
Oftast verkar tunna böcker dåliga eller tråkiga men av den här boken fick jag känslan bra direkt.
Att den sedan visade sig vara (enligt mig) lättläst och med bilder i brydde jag mig inte så mycket om.
Jag läste den faktiskt mest för att ha något att recensera.
Men när jag hade börjat läsa den blev förvånad över hur bra den var, jag trodde inte att den skulle vara bra.
Historien är väldigt gripande och slutet, åh slutet.
Jag grät nästan.
Jag grät nästan av en bok jag läste ut på mindre än en timme.
Jag gråter oftast inte av böcker (längre) och om jag gör det så måste böckerna vara riktigt, riktigt bra och oftast ganska långa eftersom att man då hinner börja älska karaktärerna.
Men denna boken är bara så bra.
Ärligt.
Du borde läsa den, nu.


Betyg: 9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar