måndag, december 31

Revolt - Boken jag inte kunde sluta läsa.

OBS! Lite spoiler för er som inte har läst Fatta Eld OBS!




Titel: Revolt

Original titel: Mockingjay

Författare: Suzanne Collins

Översättare: Lena Jonsson & Emma Jonsson Sandström

Förlag: Månpocket

Sidor: 329

Handling: Efter de 75:te hungerspelen kom rebellerna och hämtade Katniss, de för henne till distrikt 13 som alla trodde var utplånat där rebellerna bor. Krigen blommar upp i disktrikten och rebellerna tar mer och mer makt, i Huvudstaden finns President Snow och han har Peeta, Johanna, Annie och några andra av de segrare som fortfarande lever. Men vad har egentligen hänt med Peeta, och kommer han att bli återställd? Kommer rebellerna ens få tag i honom innan det är försent? Vem ska Katniss välja, Peeta eller Gale? Och till den stora frågan, vem släppte ballongen?

Mina tankar om boken: Jag är mållös. Jag läste ut boken på en dag, man kan inte lägga ifrån sig den. Jag skrattade, och skrattade, och skrattade, och grät, och grät, och grät. Jag kan inte fatta att trilogin är slut, helt klart kommer jag att läsa Suzanne Collins nya serie som kommer ut på svenska 2013!

Betyg: 10, vad kan man annars ge?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar