måndag, december 31

Sammanfattning av 2012!

Bästa boken du läst 2012: Här måste jag nog säga Parasit av Scott Westerfeld.

Nya favoritförfattare som du fått under 2012: Nästan alla mina favoritförfattare har jag fått under 2012 då jag inte har reflekterat så mycket över författare innan... Men jag säger Suzanne Collins, Richelle Mead och Scott Westerfeld.

Bästa svenska bok du läst under 2012: Jag läser inte så mycket svenska böcker men helt klart Skuggorna i spegeln av Inger Ederfelt vilken även var den första bok jag recenserade här på bloggen!

Bästa översatta bok du läst under 2012: Svårt eftersom att nästan alla böcker jag har läst är översatta från engelska... Det får bli en annan bok än Parasit så jag säger Sveket av P.C Cast och Kristin Cast eftersom att den verkligen var bra.

Bästa boken du har lånat under 2012: Hmm... Nästan ingen av böckerna jag har skrivit om här har varit lånade då jag har fått väldigt mycket böcker den sista tiden... Men jag säger nog den sista boken jag läste av Katarina von Bredow som var Räcker det om jag älskar dig? den läste jag i våras men gud vad jag älskade och fortfarande älskar Katarina von Bredows stil att skriva kärleksböcker på!

Bästa boken du har köpt 2012: Fatta Eld av Suzanne Collins.

Sämsta bok under 2012: Halvblod av Sofie Trinh Johansson är egentligen inte dålig, bara inte riktigt min smak... Men det är nog den sämsta boken jag läst under 2012 och jag hade faktiskt högre förväntningar på den... 

Boken du önskar att du hade läst innan 2012: Detta är svårt... Egentligen skulle jag väl säga Vampire Academy serien men jag tror inte att jag hade tyckt den var lika bra om jag läste den tidigare... De sista delarna i Twilight läste jag under våren 2012 och det är nog dem jag svarar. Hade kunnat uppskatta den längre om jag läste den tidigare, nu tyckte jag att den var fantastisk och sedan började jag i somras läsa Vampire Academy och då tyckte jag att den var ganska kass.

Bästa trilogi du har läst under 2012: Hungerspelen! 

Bästa bokserie du har läst under 2012: Även om jag inte har läst klart den så måste jag verkligen säga Vampire Academy!

Nya bokbloggsfavoriter: Det var först ett tag innan jag startade min bokblogg som jag började läsa andra bokbloggar... Mina favoriter är nog fantasibok och bokugglan, men pocketlover kommer inte långt efteråt! 


Ni får gärna sno den om ni har en bokblogg, men skriv då gärna att den kommer härifrån... Vet att den inte är så lång men eftersom att jag bara har haft bloggen i ca 3-4 månader och innan dess inte har haft någon läsdagbok så vet jag inte riktigt allt som övriga bokbloggare kanske vet... Tycker ändå att jag har lyckats bra med min blogg då jag än så länge fått 385 visningar på bloggen!
Detta har varit ett väldigt viktigt år för mig som läsare, jag har börjat leta efter böcker på internet mer och mer, skapat min bokblogg, läst mer än vanligt och sånt, vi får hoppas att det bara går framåt för nästa år, jag har tre nyårslöften vilka två har med bokbloggen att göra, att läsa mer och oftare, och att blogga mer, jag ska blogga om mer saker här än bara bokrecensioner utan även hålla mig uppdaterat på nya saker! Jag ska ju även börja använda läsdagboken jag fick i julklapp så det kommer nog bli bra... Mitt mål för 2013 är att läsa ut alla böckerna jag fick i julklapp och de jag vann för min novell. Det blir 11 böcker plus att jag kommer läsa mycket mer, jag kommer som vanligt gå till biblioteket och få med mig massor av böcker hem. Hade planerat att gå dit snart och ja, det blir nog mer än en bok jag lånar.
Har även tänkt börja mejla förlag om recex. 

Hoppas att ni har haft ett bra 2012 och att 2013 kommer bli ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar