söndag, januari 5

Sammanfattning av 2013

Bästa boken du har läst 2013: Detta är väldigt svårt men jag måste nog välja Vampire Academy…

Nya favoritförfattare som du fått under 2013: Jag har inte direkt fått några nya favoritförfattare utan mer läst fler böcker av de jag redan tycker om, tyckte om sättet som Seaculum var skriven på väldigt mycket och vill gärna läsa fler böcker att Ursula Poznanski!

Bästa svenska bok du har läst 2013: Blink blink med stjärnan av Ingrid Olsson (jag måste verkligen läsa  Önska bort, önska nytt av henne snart!)

Bästa översatta bok du har läst 2013: Korsad av Allie Condie.

Bästa boken du lånat 2013: Varelserna. Elias bok av Magnus Nordin.

Bästa boken du köpt 2013: Tankeläsaren av Kristin Cashore.

Sämsta bok du läst under 2013: Eldens hemlighet av Henning Mankell, usch.

Boken du önskar du hade läst innan 2013: Jag tror att Skuggvandrare av Magnus Nordin är för lite yngre barn och jag hade nog tyckt att den varit bättre om jag läste den för något år sedan istället.

Bästa bokserie du läst under 2013: De Utvalda, har bara läst en del är resten av serien så bra som jag hoppas den är så blir det lugnt den bästa bokserien under 2013.

Nya bokbloggsfavoriter: Har faktiskt inte läst så många bokbloggar i år men kan tipsa om superbrabok.blogspot.com som skrivs av en bibliotekarie som jobbar på stadsbiblioteket här i stan.

Hur många böcker har jag läst 2013: 26 böcker

Hur många sidor: ungefär 4918

Hur många sidor var en bok i genomsnitt: ca 189 sidor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar