onsdag, november 20

The Hunger Games Day 6: Your favorite book of the three

Jag älskar Catching Fire. 
Det känns som att det är "huvudboken" i serien, Hungergames är "början" som förklarar lite mer och Mockingjay är "slutet" som stegvis minskar och sedan är slut. 
Jag älskar verkligen upplägget på de tre böckerna och att det känns som att de är olika delar av berättelsen, det är så enkelt, precis som när man ska skriva berättelser i typ fjärde klass och ska börja med en förklarande början, sedan en spännande händelse och till sist ett sammanfattande slut. 
Jag har precis kommit hem från att ha sett filmen och wow. 
Nu har jag ju bara sett den en gång (och inte fem som med Hunger Games) men ändå, den är så mycket bättre än den första! 
Dock har de inte fått med vissa grejer från boken som gör det lättare att förstå slutet (jag tror knappt att de nämner distrikt 13) och min kompis som inte har läst böckerna fick fråga mig ganska mycket, men det är nog den bästa filmen jag har sett som är baserad på en bok.

1 kommentar:

  1. Jag håller med. Bästa boken, bästa filmen hittills! Alltså filmen var riktigt rättvis mot boken tycker jag.

    SvaraRadera