tisdag, november 19

The Hunger Games Day 5: Your favorite scene in The Hunger Games?

I boken så är det helt klart när Katniss hallucinerar efter att ha blivit stucken av målbolgetingar. Den scenen känns äkta och väldigt bra skriven, vilket är motsatsen till samma scen i filmen.
Jag har faktiskt precis sett filmen för att kunna avgöra en bra scen och det slår mig nu hur dålig filmen faktiskt är, visst specialeffekterna är riktigt bra men nästan ingen pratar.
I The Hunger Games får man mest läsa om Katniss tankar och eftersom att det är svårt att ha med det i en film så är det stora partier där man bara hör musik och ljudeffekter.
Men jag tror att jag säger i början under The Reaping, allting är liksom spännande och det var den enda scenen jag kunde avgöra som bra.
Missförstå mig inte, jag tycker filmen är bra som helhet men det är inte den bästa boken att göra en film av, hoppas att Catching Fire blir bättre…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar