onsdag, april 17

Skrivklubben 2

Idag var det dags för andra gången på Skrivklubben, egentligen sista men vi bestämde att vi skulle ses en gång till i vår, och sedan till hösten såklart!

Denna gången handlade det om dikter.
Det första vi gjorde var att välja en bild och skriva ner de fösta man tänkte på, sedan skulle vi skriva orden i meningar på pappersremsor och flytta runt dem för att försöka få ihop någon slags dikt, såhär blev min.

En ond bock med två horn som stack upp.
En förstenad bock.
Det var en farlig best som satt fast i huset.

Meningen är att man kan flytta runt pappersremsorna och på så sätt ändra dikten.
Sen gjorde vi en annan övning där man fick ta några ord som låg i en stor låda och sedan använda några och skriva någon slags dikt, novell eller bara roliga meningar.
Min blev ganska konstig men jag skriver den ändå.

Den glada familjen stannade kvar på bröllopet.
Vi gick till det stilla vattnet där du berättade en berättelse.
Det var en perfekt dag, det var sista dagen jag såg dig.
Nästa dag var du död,
mördad.

Vi pratade också ganska mycket om att de har gjort en blogg om skrivklubben, där ska de skriva vad vi har gjort och om man vill kan man skicka in saker till en av de som håller i skrivklubben så publicerar hon det där, jag tänkte länka den men det kanske är bäst om jag frågar först…
Jaja, det får jag i så fall göra nästa gång, om jag får då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar