fredag, april 19

Fallen ängel - boken som var bra i slutet





Originaltitel: Hush, hush

Författare: Becca Fitzpatrick

Översättare: Carina Jansson

Förlag: Ponto pocket

Sidor: 287

Serie: Del 1 av en serie med 4 delar, alla finns på svenska.

Omslag: Jag tycker om omslaget eftersom att det verkligen visar en ängel som faller, dock känns det som ett ganska onaturligt sätt att falla på och mycket mer dramatiskt, men det fångar verkligen folks blickar!

Handling: En dag börjar Patch i Noras klass, han är stöddig, hemlighetsfull, jobbig och verkar veta läskigt mycket om henne, ändå tvingas de sitta jämte varandra, trots att Nora hela tiden ber att få flytta. Patch dyker upp oftare och oftare i Noras liv och hon börjar faktiskt bli lite intresserad av honom… Men är verkligen Patch den han säger att han är och hur kommer det säg att hon alltid nästan dör när han är i närheten…? 

Mina tankar om boken:
I början var boken ganska seg och kanske inte jätterolig, men sen i slutet blev den superbra och jättespännande. Det verkar lite konstigt att Nora faktiskt får reda på så mycket som stämmer med tanke på att de fallna änglarna kan manipulera hjärnan, borde de inte typ ha raderat allt som finns om dem? Det känns bara inte helt normalt… Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska beskriva boken utan att avslöja för mycket nu men den var helt okej, jag rekommenderar den om man inte har något annat att läsa men jag vet inte om jag kommer läsa följande delar, den kändes konstig på något sätt, inte min typ av bok helt enkelt.

Betyg: 6


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar