torsdag, januari 31

Jag hittade denna på Bokugglan, hon taggade alla som ville haha och jag vill ju så jaa

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
Känslan av att man har köpt en ny bok som man inte har läst och alla förhoppningar som man får om den! Och självklart älskar jag lukten av böcker, haha!

2. Hur ofta köper du nya böcker?
Inte särskilt ofta, sist jag köpte böcker var på bokmässan, samma dag jag bestämde mig för att verkligen starta den här bloggen!

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Fysisk affär helt klart, jag vill kunna se alla böckerna och känna lukten av dem. Dra handen mellan bokryggarna och hitta någon som verkar bra. Men online är ju mycket mer praktiskt.


4. Har du någon favorit-bokaffär?
Jag gillar nog Akademibokhandeln mest, antagligen för att den inte finns här där jag bor så alltid när jag åker till andra städer måste jag hitta en Akademibokhandeln och kolla runt! Jag skulle gärna vilja åka till en gammal bokhandel också, en sån med massa gamla dammiga klassiker, det skulle nog vara min favorit bokhandel i så fall!

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Nej jag har aldrig gjort det.

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Nej, jag köper ju inte böcker så ofta så pengarna brukar inte ta slut på det...

7. Bokköpstopp - är det något för dig?
Nej jag ror inte det.

8. Hur stor är din bokönskelisa?
Nästan allt på mina önskelistor brukar vara böcker!


9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU? 
Personer du kanske känner av Jay Asher och Carolyn Mackler.
Önska bort önska nytt av Ingrid Olsson.
Fallen Ängel av Becca Fitzpatrick.


10. Vem taggar du?
Jag taggar Lisa på fantasibok, tyvärr har hon en bloggpaus just nu men hon ser väl det här förr eller senare, hoppas jag! Men alla som vill får använda den haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar