söndag, december 16

Den magiska kappan - en bok jag inte ville skulle ta slut!




Titel: Den magiska kappan.

Författare: Katarina Genar.


Förlag: Bonnier Carlsen.

Sidor: 107.

Handling: Livia fyller 11 år och har (bland annat) önskat sig en svart täckjacka som alla andra har men får i stället en röd sammets kappa som hennes mamma hittade på en antikaffär. Hon blir inte alls besviken utan tycker den är jättefin. När hon ska följa sin bästa vän Klara till antikaffären för att hitta någon hon kan köpa till sin pappa tror tanten som äger affären att de ska lämna tillbaka kappan, hon säger bland annat att alla ting har en själ,  kan det vara så att kappan har en själ? Och vem är den konstiga flickan Livia drömde om?

Mina tankar om boken: Den var faktiskt jättebra, kanske hade passat mig mer för ett eller två år sedan men helt klart läsvärd även om man brukar läsa tjockare böcker, skönt med en tunnare bok som omväxling. Jag önskar att den hade varit lite längre så att man hade fått veta mer om vad som hade hänt... Kändes lite som att man bara fick vara med en vecka i deras liv, dock älskar jag tanken på Elin och hennes liv, man tycker så synd om henne och om Edvin...

Betyg: 7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar