söndag, oktober 7

Löftet är klart då ska man börja på Fatta Eld!

Ja nu är det så att jag har varit i Danmark och alltså därför inte bloggat på ett tag... 
Jag har i alla fall läst klart "Löftet" men som sagt ska jag inte recensera den. 
Jag ska nu börja läsa "Fatta Eld" som är andra delen i triolgin "Hungerspelen" av Suzanne Collins men jag kommer ändå att recensera den eftersom att de flesta antagligen har sett filmen "Hungerspelen",  det var ju ganska mycket hysteri kring den... 
Jag har ju dock läst boken också och måste definitivt säga att den är 100 gånger bättre än filmen även om jag gillar filmen! Boken är mycket mer rörande och gripande och slutar också lite annorlunda, i filmen verkar det ju som att Katniss väljer Peeta och att de typ ska leva lyckliga i alla sina dar eller något men så är det inte riktigt i boken, i boken är Katniss lite mer tveksam och vet inte riktigt om hon ska välja Peeta eller Gale... (JAG RÖSTAR PÅ GALE!!!) på baksidan står såhär: 

"Som segrare av Hungerspelen måste Katniss och Peeta åta på segerturné till alla distrikt. Flickan som trotsade spelets regler har blivit en symbol för den gryende revolten. Därför kräver president Snow äkta kärlek av Katniss och Peeta för att dämpa ororn i landet. Segerturnén blir ett teaterspel på liv och död, ända fram till nästa Hungerspels lottning, då det mest osannolika inträffar."

Tror jag vet vad det där "osannolika" är... Eller jag har i alla fall mina misstanakar, jag kanske inte ska säga för mycket men jag tror helt enkelt att det kommer bli Katniss lilla syrra som blir "utvald" (har glömt vad hon heter just nu för jag har hjärnsläpp hehe...) men lite inte helt och fullt på mig! Jag har ju som sagt ganska livlig fantasi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar