måndag, januari 6

Bokrecension: Attack on Titan 1

Titel: Attack on Titan 1
Författare: Hajime Isaysama
Tecknare: Hajime Isayama
Förlag: Kodansha Comics
Sidor: 208
Åldersgrupp (enligt mig): 13+










Handling & Omdöme:
Bara några få tusen människor lever fortfarande, men de lever inte som vi gör utan bakom stora murar i rädsla för titans, hemska varelser stora som jättar vars ända mål verkar vara att äta människor, det ända som är större än dem är murarna. Människorna har levt innanför dessa murar i 100 år innan en jätte-titan river ned den yttersta muren som titans strömmar in för att äta människorna. Bokens huvudpersoner, Eren Jaeger och Mikasa Ackerman överlever och vi får sedan följa dem 5 år senare när de går med i militären för att kämpa mot titans.

Jag tyckte verkligen om idén till mangan och den var verkligen jättebra, men eftersom att det var ett tag sedan jag läste manga och är lite ovan så var det ibland svårt att hänga med och förstå allting.
Jag tyckte mycket om sättet Hajime Isayama tecknar på men ibland kändes det som att det var lite för mycket fartstreck och sådant…
Jag kommer i alla fall vilja fortsätta läsa Attack on Titan och tills jag kan få tag på bok nummer 2 så kan jag underhålla mig med att titta på animen med samma namn.

Betyg: 7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar