måndag, november 12

This or That?!

Jag kollade in på Pocketlover och såg att hon hade gjort en this or that och jag har inget att gör för jag är sjuk så jag tänkte göra en jag med! 


1. Ljudbok eller bok i handen?
Aldrig ägt en ljudbok om jag ska vara ärlig. Eller jo, om man räknar med de där disneyböckerna man hade när man var liten där det var en cd-skriva som man lyssnade på samtidigt som man läste själv...
Haha nej men helt klart bok i handen!

2. Pocket eller inbunden?
Hmm... Jag vet faktiskt inte, pocket är ju bra för de är ju bulliga och lätta att ta med sig men inbunden ger mig mer bokkänsla... 

3. Påhittat eller verklighetsbaserad? (Fiction/non fiction)
Påhittad/Fiction helt klart! Fast om det är en sorglig bok är oftast verkligehetsbaserade bättre...

4. Harry Potter eller Twilight?
Twilight alla gånger!
Okej nu kommer nog alla sluta läsa min blogg men strunt samma, jag har faktiskt aldrig läst Harry Potter! Jag försökte verkligen ett tag för själv historien är ju egentligen bra men det gick inte, tyckte inte om dem alls! Har försökt med filmerna och men samma där!

5. Fatsyvärld eller vår värld?
Fantasyvärld! Eller vår värld i framtiden, det funkar också!


6. Kindle, IPad eller annat?
Ärligt talat har jag aldrig läst på något som inte är en bok! Eller jo noveller eller dikter eller sådant som man har hittat på nätet men jag har köpt en bok på IPaden, nej jag gillar riktiga böcker mer, så det blir annat där va?

7. Låna eller köpa böcker?
När jag var mindre köpte jag alltid böcker... Men biblioteket i stan är nybyggt och jag älskar lukten av bibliotek så jag lånar nästan bara böcker numera! Även om det är kul att ha dem på riktigt... Men jag brukar tänka såhär; "Kommer jag läsa boken mer än en gång och vill jag verkligen betala pengar när jag kan läsa den gratis om jag lånar den på biblioteket?" så oftast blir det att jag lånar böckerna och det är egentligen det jag gillar mest för då kan man ju gå och hitta alla möjlig böcker!

8. Bokhandlar eller online?
Jag är galen i alla hur med böcker i, bokhandlar, bibliotek... För det luktar så gott där! (Jag är ett luktfreak och luktar på allt, luktar någon mat äckligt, då äter jag den inte!) Dock väljer jag online för det är oftast billigare.

9. Ensamstående bok eller trilogi?
Jag gillar båda delarna. Om en bok är bra vill man ju bara ha mer av den och då är ju trilogi bättre, men samtidigt kan det kännas jobbbigt att behöva läsa mer än en bok för att få slutet, även om boken är bra. Jag tror ändå att jag väljer trilogi för jag blir nästan alltid glad när jag upptäcker att det finns mer än en bok.

10. Tjock eller kort bok?
Beror på, jag tycker oftast inte om böcker som har mer än 500 sidor, de blir både jobbiga för att de aldrig tar slut och oftast långtråkiga också... Fast jag vill inte ha en bok med mindre än ungefär 200 sidor, då tar den ju slut direkt. En bok med 300 sidor är nog prefekt för mig, är det då en tjock eller kort bok kan man undra?

11. Romans eller action?
Egentligen gillar jag båda delarna... Nu fuskar jag och tar båda!
Moahahahahaaa!

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Mysa under en filt!

13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad, dricker inte någon form av kaffe för att det luktar så fruktansvärt illa.

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Denna är svår. Jag älskar att läsa recensioner, men jag vill ju såklart bilda min egen uppfattning. Innan jag gör mina recensioner läser jag aldrig andras recensioner av boken... Men jag läser ofta recensioner annars, för att få boktips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar