fredag, november 2

Dikter!

Jag har inte så mycket att göra idag och orkar inte läsa så jag har skrivit lite dikter... Är en nybörjare på dikter så döm mig inte...




Flickan i spegeln.



Flickan jag såg i spegeln var inte jag.
Det var någon annan, som var så lik mig, men ändå helt annorlunda.
En flicka som folk tyckte var vacker, en de trodde de kunde lita på.

så fel de hade

Förr var jag en flicka man kunde lita på. En snäll, liten och ovetande flicka.
Nu är jag din värsta mardröm. Flickan som lätt kan döda dig för nöjes skull. Flickan som kan ta dig nära och kram ut allt liv.

Flickan jag såg i spegeln var jag.
Flickan jag såg i spegeln var definitivt inte jag





Tiden.


Klockan är mycket nu måste vi skynda.
Klockan tickar fort.
En minut går på tiden som tidigare hette sekund och sekunden har blivit en oexisterande tid.

År blir till månader som blir till veckor som blir till dagar som blir till timmar som blir till minuter.
Sekunden har försvunnit innan du hunnit uppleva den.

Tiden.

Den går fram och tillbaka hit och dit utan att stanna.
Innan du vet ordet av ligger du där.

Inlåst i kistan.

Du är död.
Du är född.





Kärleken.



Jag en människa är 
som har kommit hit för jag är kär.

Jag en simpel soldat är
som ska tjäna dig till döden.

amore, kärleken, amas, rakkaus, amare, upendo, love, lieben, amor.
Kärt barn har många namn?

Nej.

Plågan har många namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar