lördag, september 29

Hej!


Ja, hej! 
Jag har då skapat denna bokblogg! 

Jag heter Linn och är en tjej på 12 år. Läsa är i stort sett mitt liv och något jag älskar att göra. Min största dröm är att bli författare. Så jaa... Mitt liv kretsar omkring böcker, skriva, noveller, dikter osv... Haha strunt samma. 

Jag kommer då lägga upp bokrecensioner, boktips, egna noveller osv här. Vet inte riktigt hur ofta men ska försöka lägga upp något minst en gång i veckan! 
Jag har tänkt starta en bokblogg i ungefär ett år. Jag har tänk lite fram och tillbaka på det men inte riktigt blivit säker på vad jag ville förrän idag. 
Jag har varit på Bokmässan i Göteborg idag och verkligen haft superkul! Det var typ två miljoner människor där! Nej men det var väldigt mycket folk och man kom knappt fram! Jag har kollat på böcker i typ fyra timmar idag! Haha jag köpte bara tre böcker men ändå, är verkligen nöjd med böckerna jag har köpt! 
Jag köpte första delen av "De utvalda", andra delen av "Hungerspelen" och första delen av "House Of Night".
 Jag har verkligen tänkt låna "De Utvalda" på biblioteket superlänge men där fanns den inte som pocket och såg läskigt tjock ut! Även om jag har läst mycket tjockare böcker... 
"Hungerspelen" läste jag den första typ direkt efter att filmen hade släppts och det är väl ungefär ett år sedan... Men jag hittade aldrig tvåan som för övrigt heter "Fatta eld". 
"House Of Night" var inte alls längesen jag hörde talas om först men har inte hunnit låna den. Och eftersom att min favorit författare (Richelle Mead) själv tipsar om dem (fast på engelska då) så måste de ju vara bra! 
Jaja. Just nu läser jag "Skuggorna i speglen" som är skriven av Inger Edelfedt. Den har jag snart läst ut så det kommer snart en recension av den. Sen läser jag också samtidigt (hehe) "Löftet", fjärde boken i serien "Vampire Academy" av Richelle Mead, som jag inte kunde vänta med... 
Oj nu blev detta inlägget lite längre än jag tänk... Jaja kommer nog lite mer sen... 
Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar